Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 3 juni 2014

Vårt underbara hus till salu



De senaste två veckorna har jag inte bloggat alls och det beror inte på att det varit händelselöst i mitt liv, utan exakt det motsatta. Det har varit mer full rulle än på länge, om sanningen ska fram.

Saken är den att min käre make helt plötsligt hittade ett hus som han tyckte var perfekt. Alltså, vi bor egentligen redan i ett fullständigt perfekt hus, men det finns en sak som vårt hus saknar och som det nya har och det är havsutsikt.

Som den inbitne vindsurfare han är är det hans våta (!) dröm att kunna gå ner med surfprylarna direkt ifrån tomten och när han fick syn på husannonsen på ett ljust trähus alldeles vid havet började bataljen, som han absolut ville vinna.

Först fick han väldigt raskt övertala resten av familjen om att det var en vansinnigt bra idé han fått och innan vi var övertygade (åtminstone jag hade svårt att smälta nyheten eftersom jag redan bor underbart på alla sätt och dessutom har världens allra bästa grannar) var budgivningen i full gång.

För att göra en dramatisk (för det är det ju när man budar på hus - vi har gjort det förr och det var likadant då) historia något kortare, så blev det till slut vi som stod som köpare på det lilla trevliga huset vid havet.

Då var det snabbt dags för nästa drama. Nämligen att göra i ordning vårt eget hus, där vi bott i femton år och samlat på oss tusentals saker, för försäljning. Det tog många svettiga timmar att rensa, städa och fixa. Men nu - nu det är så skinande och fint att jag häpnar när jag går omkring i alla våra underbara rum och bara njuter av allt.

Idag är allt till slut klart och huset är just upplagt på hemnet. Det ser fantastiskt fint ut och jag råkar ju veta att det är det också. En bild ljuger som bekant aldrig. Inte flera bilder heller.

Det är rent av så otroligt trevligt och mysigt att jag funderar på att själv lägga ett bud. Vem kan motstå det här fantastiska huset? Den prunkande trädgården. De stora ytorna. Den härliga atmosfären. Det centrala läget. De ljuvliga grannarna. Jag köper det - vilken bra idé jag fick där!

Eller förresten, näää, det kan du göra istället!

1 kommentar:

Marina sa...

Visst är det häftigt att se bilderna på sitt egna hus utlagda på hemnet, bilder där (åtminstone var det så i vårt fall) man knappt känner igen sig för det är så avskalat och tomt.