Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 21 december 2013

Smygjul med myspys


Den här helgen har vi firat jul lite i smyg med mina föräldrar och som vanligt var det jättetrevligt och mysigt på alla sätt att få umgås med varandra. I vår familj är vi dock inte så så förtjusta i den klassiska julmaten och eftersom vi gärna gör lite som vi vill bjöds det på lax med currysås och ris till lunch igår samt smörgåstårta på skaldjurstema till middag för oss vuxna och kyckling med brunsås och potatis till kidsen.

Innan gästerna lämnade oss idag vankades det entrecote, pommes frites, bearnaisesås och pepparsås till lunch och vips hade vi smidigt tråcklat oss förbi såväl sill och lutfisk som prinskorvar och köttbullar, utan att det ens märktes.

Vissa traditioner håller vi dock fast vid. Som att göra ett pepparkakshus vackert. I år gjorde barnen det helt själva medan jag fotograferade och glatt tittade på. Perfekt ansvarsfördelning, tycker jag.

Idag äger en gemensam aktion rum och det handlar om bokbloggare mot rasism. Självklart är jag med via systerbloggen bokcirkel.se och har skrivit ett inlägg.

Låt 2014 bli ett år då vi inser att alla människor alldeles oavsett allt har samma värde. Det är ju faktiskt fullständigt självklart. Så självklart att jag inte ens förstår att jag ska behöva skriva ett inlägg om det, faktiskt.

Men jag gjorde det ändå.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh,såå sött Pepparksakshus <3
God Jul önskar jag dig & de dina/Kram Annmi

Ezter sa...

Självklart var ordet! God jul!

Villa Frejas bokblogg sa...

Oj, gillar inte era kids smörgåstårta, här hemma är de som tokiga i det ;)
Men ni gör så klokt i att bryta traditioner och skapa något som passar er bättre. Varför äta julmat om man inte gillar det, bara för att?
Kram - och god jul.

♥ Carina ♥ sa...

Klokt att skapa egna traditioner och inte bara göra en massa bara för att...
Så fint papparkakshus!
Nu önskar jag dig och din familj en fin mysig jul!
Julkramar

Susanne sa...

Varma Julkramar <3